Hacks & habits for good teaching: Small changes, big effects
Inhalte
Great teaching doesn’t always require an extraordinary investment of time and effort.
This workshop aims to provide both new and experienced lecturers with a toolbox of fresh perspectives, strategies and methods for good teaching that are easily implemented into everyday teaching and adapted to their own teaching style.
The focus of the workshop will be on practicing a resource-oriented mindset and on solution-focused communication principles for teaching, grading and mentoring students that help improve a lecturers’ agency in the classroom, build good relationships with students and support their learning processes in constructive, collaborative and mindful ways.
During the workshop there will be time for exchange and questions where participants are welcome to share their own best practices or ask for individual help with particularly difficult situations in the seminar or in office hours.
Anmerkung(en)
Die Anmeldung erfolgt über die Seite des Hochschuldidaktischen Zentrums Sachsen.
Kursleiter:in: Tyll Zybura
Das Angebot wird im Rahmen von Modul 2 im Sächsischen Hochschuldidaktik-Zertifikatsprogamm anerkannt und ist für Lehrende der Universität Leipzig und der weiteren HDS-Mitgliedshochschulen geöffnet.
Weitere Angebote im Rahmen des HDS-Zertifikats finden sie hier.
Leitung
keine Angabe
Teilnahmekreis
Professor:innen, Promovierende, alle interessierte Mitarbeiter:innen
Themenbereich
Teaching & supervising, Wissenschaftliches Arbeiten und Grundlagen der Lehre, Methodenkompetenz, Selbstkompetenz
Anbieter_in
Stabsstelle Qualitätsentwicklung in Lehre und Studium
04109 Leipzig